Přednáška o Nepálu a Islandu

05.12.2014 11:54

V pátek 28.11.2014 k nám zavítal pan Mgr. Miroslav Panský, učitel gymnázia ve Vrbně pod Pradědem, aby se s námi podělil o nevšední zážitky z cestování po Nepálu a Islandu. Jeho poutavé vyprávění nás velice zaujalo, o čemž svědčí i postřehy žáků:

 

Nepál

 

            Minulý pátek jsme se zúčastnili besedy o Nepálu. Přednášel nám pan učitel Miroslav Panský. Řekl nám o hodně věcech, třeba že děti byly nadšené, když dostaly propisku, nebo že tam hodně šetřili vodou atd. Ze všech přednášek, co jsme měli, se mi tato líbila nejvíce. Doufám, že ještě někdy takovou přednášku budeme mít.(Nikol Láníčková, 7. r.)

 

            Beseda o Nepálu se mi moc líbila, ale Nepál je moc chudý, tak proto to bylo trochu smutné. Měli jsme promítání obrázků, které se mi také líbily, ukazoval nám zvířata, jaké mají domy a odkud čerpají vodu. (Andrea Parčiová, 7. r.)

 

            Líbilo se mi, že pan Panský dal nějaké holčičce z Nepálu prupisku a ta byla strašně ráda. Nelíbílo se mi, že malé dítě spalo u cesty a ještě, že Nepál je strašně chudý. (Vanesa Zavadilová, 6. r.)

 

            Nepál leží mezi Čínou a Indií. Nepálci věří v bohy, kteří se jmenují Brahma, Višnu a Šiva. Jedí rýži a kari. Velice mě překvapilo, jakým způsobem žijí a jsem moc ráda, že jsem seo tomto státě mohla něco dozvědět. (Patricie Polcarová, 7. r.)

 

            Bylo to dobré, líbilo se mi to. Obrázky byly super. Dojalo mě, že se v Nepálu zeptali pana Panského, jestli nemá pero. V jiné zemi se ptají na zlato, bylo mi to líto. Dozvěděl jsem se, že když někdo zemře, spálí ho a hodí do vody. (Rudolf Polhoš, 6. r.)

 

            Pan Panský nám promítal fotografie ze svých cest, bylo to zajímavé. Hodně se nám to líbilo.(Jakub Butora, 7. r.) 

 

            Nepál je velmi chudá země. Děti jsou rády, když dostanou pero na psaní. Lidé získávají peníze z turistů. Ropa je pro ně drahá. Pro turisty jsou speciální dodávky. Děti jsou rády, když mohou chodit do školy. (Tomáš Drobný, 6. r.)

 

           Beseda o Nepálu mě velmi zaujala, nejvíce to, jak děti chtěly po pánovi prupisky.Zaujala mě i města v Nepálu. Pan Panský byl velmi hodný, pěkně nám to vysvětlil. Pěkné byly i Himaláje, které mají 8000 metrů. Bylo mi líto malých dětí, které ležely na zemi na prašných cestách. (Adéla Kalužíková, 7. r.)

 

            Nepál je chudá země. Dojalo mě, že děti nežebraly peníze, ale prosily o prupisku. Obyčejní lidé si nemohou dovolit auto.  (Ondřej Procházka, 7. r.)

 

            Bylo mi líto dětí, které toužily po peru na psaní. Auta v Nepálu jezdí 30 km/h. Některé autobusy jsou hodně nepohodlné a cesty jsou hrbolaté. (David Brňák, 6. r.)

 

           

Island

 

            Dne 28.11.2014 se konala přednáška o Islandu. Island nám ze své osobní zkušenosti odprezentoval pan Panský. Přednáška byla velmi líbivá a poučná. Velmi mě zaujaly jeho fotky z výpravy. Byla  bych ráda, kdyby k nám pan Panský zase někdy přišel. (Agáta Rokosová, 8.r.)

 

            Přednáška byla opravdu velice zajímavá. Nejvíce se mi líbilo, že i v tak moderní době lidé věří ve své lesní náboženství. (Karel Schindler, 8.r.)

 

            Pan Panský nám pověděl plno zajímavých věcí, například, že na Islandu nejsou stromy až na jediný les. Vikingové na výrobu svých lodí vytěžili 95% stromů. Přednáška se mi moc líbila. (Josef Čáslavský, 8.r.)

 

            Páteční beseda s panem Miroslavem Panským byla velice zajímavá a udělala na mě velký dojem. I když 45 minut bylo hodně málo na to , aby nám popsal své zážitky z ostrova Island. (René  Láníček, 9. r.)

 

            Beseda byla velice zajímavá, velmi se mi líbila. Byl jsem spokojený a dozvěděl jsem se plno nových zajímavých věcí. Rád bych se zúčastnil další besedy. (Petr Vařák, 9.r.) 

 

                                                                                  Ing. Alena Rokosová

 

Na některé z fotografií, které jsme měli možnost shlédnout, se můžete podívat zde: zskarlovice.rajce.idnes.cz/Prednaska_o_Nepalu_a_Islandu,_28._11._2014