"Povinná" četba v 5. ročníku

12.04.2012 19:27

Kromě získávání nových poznatků v hodinách českého jazyka, se snažíme stále zdokonalovat i naše čtenářské dovednosti. Takže mimo textů v čítance jsme se "zakousli" do knihy Eduarda Štorcha Lovci mamutů, kterou jistě nemusíme nikomu dlouze představovat.

Na začátku školního roku panovaly obavy, jestli stihneme knihu přečíst celou. Máme tady začátek dubna a nám zbývají  už jen dva příběhy z doby kamenné, které vyvrcholí vynálezem ohně. Je tedy načase zhodnotit, jak se nám kniha líbila či nelíbila, co nás oslovilo, zaujalo nebo naopak nezaujalo.

                                                                                                          Mgr. Martina Hradilová

 

"Při první kapitole jsem si myslela, že to bude jenom nějaké takové povídání o době věstonické tlupy. Pak jsem se ale velmi začetla a přečetla jsem si celou knížku dopředu. Velmi se mi líbily různé napínavé chvilky a čekala jsem, co bude dál. Také mě velmi zaujaly pravdivé události napsané dole na stránce. Přiblížila jsem si tím dobu kamennou a také si přečetla známé a velmi povedené dílo Eduarda Štorcha. Bylo mi někdy líto toho, jak byla tehdy příroda krutá. Každý se o sebe skoro sám musil postarat. Velmi hezká knížka!"

                                                                                                          Agáta Rokosová

 

"Tahle kniha mne zajímala. V dnešní době si těžko uvědomujeme, jak měli těžký život. Některé kapitoly mi přijdou moc drastické, ale čte se to velmi dobře. Líbili se mi příhody Za tlupou, Návrat... Jsem ráda, že jsem si tuhle knížku přečetla. Je zajímavé, že se z těchto příhod zachovaly archeologické objevy. Ráda jsem jí četla."

                                                                                                          Nathanaela Šindelářová

 

" Hlavní postavy – Kopčem a Veverčák. Zbraně – pazourkové nože, kopí, luky a šípy, sekery. Lov+jídlo – bizoni, mamuti, sobi, koně. Nebezpečí – Vlci, bizoni, medvědi, lvi, šavlozubý tygr. Líbil se mi příbeh putování tlupy a o Věstonické Venuši."

                                                                                                          Kuba Podolák

 

" Líbilo se mi, že je to z pravěku, že je kniha rozdělena na díly, líbily se mi ilustrace a příběhy o bojích. Nelíbilo se mi, že hrdinové knihy měli pořád hlad. Také se mi nelíbilo, že to mělo malá písmena a těžký text a že jsme to četli ¾ roku. "

                                                                                                                      Petr Ruprecht

 

"Lovci mamutů se mi líbí, protože je tam zobrazena minulost z doby kamenné. Líbí se mi VŠE!"

                                                                                                          Kája Schindler

 

"Líbilo se mi, že celou knihou nás provázeli Kopčem a Veverčák, líbili se mi srandovní obrázky a to, jak mluvili.

                                                                                                          Jirka Urbánek

 

"Líbilo se mi, že to mělo dobrý příběh, hodně obrázků a že my jsme ke každé kapitole kreslili obrázky vlastní. Nelíbilo se mi, že kapitoly byly dlouhé a byly napsané malým písmem."

                                                                                                          Pepík Čáslavský

 

" Líbilo se mi, jak zabíjeli zubry a nelíbilo se mi, jak jeden zubr zalehl Nijanu – matku Kopčema a pak ji lovci našli mrtvou."

                                                                                                          Michal Pradeniak

 

"Nelíbilo se mi, že písmenka byla moc malá a kapitoly dlouhé, líbily se mi kresby a černobílé obrázky. Bylo to zajímavé."

                                                                                                          Alex Scheffler

"Líbilo se mi, jak lovili zvěř, vyráběli zbraně a ozdoby. A nejvíc se mi líbila celá kniha. Příběh vypráví o dvou chlapcích v mém věku (Veverčák a Kopčem). Žili v tlupě, která procházela obdobím chudoby i blahobytu, výhrami, ale taky prohrami. Mnoho jich padlo, aby chránili ženy a děti, ale z malých dětí vyrostlo mnoho zdatných mužů, kteří nahradili starší lovce tlupy."

                                                                                                          Seba Michalec

 

"Knížka se mi líbila, líbil se mi lov."

                                                                                                          Rosťa Světlák

 

"Knížka se mi líbila."

                                                                                                          Honza Knap