Mobilní planetárium

20.06.2013 09:03

Po mnohých otázkách některých žáčků co je to vlastně to mobilní planetárium, jsme se konečně dočkali odpovědi. V naší tělocvičně se už od půl osmé nafukoval "stan", ve kterém poté celá škola shlédla film o vzniku Země. Ten byl promítán na kupoli planetárního stanu, děti jej sledovaly vleže na žíněnkách a některým se z toho zážitku zatočila hlava. A to doslova :-)

K návštěvě mobilního planetária, které je zatím, podle slov pana majitele, jediné v republice, jsme přizvali i děti ze Základní školy Karlova Studánka a ze Základní školy Široká Niva. Věříme, že i jim se tento výlet pod mořskou hladinu a do vesmíru líbil.

Tady jsou některé zážitky žáků:

Šimon Cepek

Líbilo se mi na tom, že to bylo takové dobrodružné. A bylo to také zajímavé, protoža nám tam ukazovali, jak vznikla planeta Země.

Tomáš Drobný

Líbilo se mi to, protože to bylo o vesmíru a o vzniku Země, doporučil bych ho všem.

Nikola Láníčková

Bylo to asi ve 3D, protože to vypadalo, jakoby jsme tam byli.

Sheila Černotová

Moc se mi to líbilo, bylo to lepší, než jsem myslela. Škoda, že to bylo tak krátké. Bylo to o vzniku Země a hodně věcí, které tam byly jsem vůbec nevěděla. Třeba že dno moře jako první prozkoumala ponorka Alvin nebo že na dně moře jsou takové černé sloupy a z nich vychází pára, která může dosáhnout až 400 stupňů. Taky jsem se dozvěděla, že v roce 2016 budou vypuštěny vesmírné lodě, které by měly objasnit, jestli je ještě někde ve vesmíru život tak vyspělý jako na Zemi. Bylo to skvělé, klidně bych se na to podívala znovu.

Vojta Suk

Bylo to velmi dobře zpracované a klidně bych šel znovu. Jen mi připadalo, že je to trochu moc krátké. Ale bylo to výborné, povedlo se jim dát do 20 minut maximum obsahu. Za zpracování dávám 9/10. Jen mi po dokoukání bylo trochu špatně. Soundtrack byl velmi dobře tématizován.

 

https://zskarlovice.rajce.net/MOBILNI_PLANETARIUM_19.6.2013