Exkurze žáků 8. a 9. třídy na ČOV Vrbno pod Pradědem

22.10.2014 11:40

V rámci předmětu chemie jsme se s žáky 8. a 9. třídy vypravili do firmy AQUAstop, v.o.s. na čističku odpadních vod ve Vrbně pod Pradědem. Žáci se podrobně seznámili s jednotlivými procesy čištění od přítoku odpadní vody do čističky až po její navrácení řece v podobě vody čisté.

  

Zde jsou jejich zážitky a dojmy z exkurze:

             Nejvíce se mi líbila denitrifikační nádrž, jak se to točilo a odkalovací věže, ale nemohli jsme se tam jít podívat.Hodně zajímavé bylo kalové pole. Dozvěděli jsme se spoustu věcí, například, jak se čistí voda.

                            Alex Scheffler

Zaujalo mě, že z kalového pole vznikne hlína, která se dává do výkopů.

                                                                                           Jan Knap

Na této exkurzi se mi líbilo všechno. Zaujala mě denitirifikační nádrž a všelijaké zpracování zbytků. Ale tuhle práci bych vykonávat nechtěl. Exkurze mohla být delší, ale i tak byla dobrá.

                                                                                           Petr Vařák

 Nejvíce se mi líbíla denitrifikační nádrž.  Naopak se mi nelíbil zápach znečištěné vody. Bylo to zájímavé a poučné.

                                                                       Karel Schindler 

Líbil se mi systém čištění odpadních vod. Škoda, že jsme se nemohli podívat na odkalovací věže. Celkem zajímavá exkurze.

            

Aleš Mrázek

            Nejvíce mě zaujaly všechny procesy čištění, hlavně odkalovací nádrž a denitirifikační nádrž, také se mi líbil výklad pana Brindzy. Škoda, že jsme se kvůli opravě nepodívali i do odkalovacích věží.

                                                                        Agáta Rokosová

 

            Na exkurzi v čističce odpadních vod ve Vrbně jsme viděli, jak se odpad z domácností celého Vrbna při chemickém a bio čištění mění v čistou vodu, která pak odtéká do řeky. Odtéká tam odpad z 5000 domácností a Ludvíkova. Exkurze se mi celkem líbila. Nejvíc asi ten proces s už celkem čistou vodou.

                                                                        Jana Zábojníková

             Líbilo se mi vločkové čištění vody a vpouštění kyslíku do bazénků. Odkalovací nádrž vypadala jako divoká řeka. Škoda, že jsme nebyli v odkalovacích věžích.

                                                                        Sebastian Michalec

             Nejvíce se mi líbil promíchávač vloček s odpadní vodou. Jinak nám pan Brindza řekl mnoho informací a rad. Zaujalo mě, že vločky, které čistí vodu, potřebují kyslík. Na to tam byly speciální obdélníky, ve kterých se každých 30 minut kyslík pouštěl. Navíc už vím, že hnůj z kalových polí se odváží do výkopů. Exkurze se mi líbila.

 

                                                                       Josef Čáslavský

 

          Ing. Alena Rokosová, Mgr. Emílie Czaschová

 

zskarlovice.rajce.idnes.cz/21.10.2014_Exkurze_do_COV_Vrbno_pod_Pradedem