Exkurze v Ostravě - Vítkovicích

14.01.2020 13:13

V rámci projektů OKAP  se naši šesťáci seznámili s používáním a vývojem šifer v historii lidstva.

Paní lektorka jim vysvětlila historii utajování zpráv, ukázala a vysvětlila různé způsoby šifrování.

Naučila je odlišovat pojmy kód/šifra  a pochopit vybraný způsob šifrování/kódování formou her.

Ukázala dětem využití dvojkové soustavy v praxi.

Vyzkoušela si s nimi nestandardní aplikační úlohy a využití různých strategií učení.

 

Deváťáci hráli tříhodinovou zábavnou hru, ve které si zopakovali poznatky z přírodovědných oborů. Díky příběhu a imaginaci se děti ponořily do světa fantazie, ve kterém využily teoretické znalosti

z chemie a fyziky při řešení praktických úloh.

Tento program podporuje komunikaci v týmu a upevňuje kolektiv.

 

 

Postřehy dětí ze 6.třídy

 

V Ostravě mě bavilo hledat poklad. Neznala jsem kolečka s písmenovou šifrou. Líbilo se mi pracovat ve skupinách.

 

 

Program byl super. Nejvíce se mi líbila tmavá kmora s hlasoměrem.

 

 

Bylo to dobré, v programu Šifrování jsem se dozvěděl a naučil spoustu zajímavostí. Ve zbývajícím čase jsme si vyzkoušeli spoustu atrakcí, které jsou v budově. Moc se mi tam líbilo.

 

 

Postřehy dětí z 9.třídy

 

Hra byla zábavná, protože jsme v ní hráli určitou roli. Museli jsme používat mozky i svaly. Ty tři hodiny uběhly rychle, ani jsme si toho v zápalu hry nevšimli.

 

Líbilo se mi, jak jsme všichni spolupracovali v týmech. Když nám řekli, že to bude 180 minut

bez přestávky, tak jsme měli hrůzu v očích, ale nakonec to strašně rychle uteklo. Program měli super vymyšlený, využili jsme znalosti ze školy, třeba stupnici pH, hledání prvků v periodické tabulce.

 

Nejvíc mě bavilo přemýšlení nad úkoly, lovení příšery, hledání věcí v temné místnosti. Moc jsem si to užil a jel bych klidně znovu. Líbilo se mi, že pracovala i naše paní učitelka.

 

zskarlovice.rajce.idnes.cz/Ostrava_-_Vitkovice_10.1.2020/