Beseda o kyberšikaně

27.11.2014 13:57

Dnes, 20. listopadu 2014, k nám na školu přijely paní Jana a Judita. Připravily si pro nás besedu o kyberšikaně. Dozvěděli jsme se, že tento druh šikany je mnohem horší než klasická šikana, protože je neviditelná. Využívá elektronické prostředky, jako jsou např. internet, sociální sítě – facebook, e-maily, mobilní telefony. Mezi její nejčastější projevy patří např. zasílání obtěžujících e-mailů a sms, vkládání negativních komentářů např. na facebooku, vytváření falešných blogů, zneužití pořízených záznamů atd. Jejím cílem je ublížit, a to hlavně psychicky. Beseda byla velmi zajímavá a poučná. Byli jsme i poučeni, jak se v různých situacích zachovat a hlavně jak jim máme předcházet. Jana a Judita nám často kladly otázky, teorii doplňovaly různými příběhy a pouštěly nám i videa, ve kterých jsme mohli vidět, jak taková kyberšikana v reálném životě vypadá a jak je nebezpečná.

 

„Přednáška se mi líbila a už vím, jak se bránit při napadení a jak mám takovým věcem předcházet.“ (Rosťa Světlák)

 

„Dozvěděla jsem se hodně věcí, např. že na e-mailu a na facebooku nemáme mít stejná hesla. Pouštěly nám různá videa, nejvíce mě zaujalo video o Amandě.“ (Šarlota Polhošová)

 

„Přednáška byla hlavně o ochraně na facebooku, že nemáme veřejně vkládat obrázky, máme si pořádně zabezpečit a nastavit facebook.“ (Jirka Vikartovský)

 

„Měli jsme puštěné video o Amandě Todd. Její příběh mě zaujal nejvíce, byl podle pravdy a byl hodně smutný, protože skončil smrtí.“ (Aleš Pěgřím)

 

„Můj dojem je takový, že hned, jak přijdu domů, tak si svůj FB přenastavím. Jejich příběhy mě natolik dostaly, že mě to poučilo do budoucnosti. Doufám, že se mi nikdy nic podobného nestane. Tuhle přednášku jsem už viděla podruhé, ale z téhle jsem si odnesla více.“ (Magdalena Kunstová)

 

„Videa byla velmi poučná a zajímavá. Jsem ráda, že kdybych se setkala s nějakou šikanou, vím, co mám dělat. Moc se mi to líbilo.“ (Kristina Kubjatková)