Exkurze do firmy Kofola Krnov

09.09.2018 11:15

Ve čtvrtek 6. 9. 2018 jsme se v rámci přípravy na budoucí povolání vypravili s žáky sedmé, osmé a deváté třídy na exkurzi do firmy Kofola. Exkurze sestávala ze dvou částí, prezentace firmy a seznámení s výrobou. Prohlídka jednotlivých výrobních linek byla odborně a poutavě okomentována. Dále jsme shlédli zajímavou prezentaci, ve které jsme se dozvěděli základní informace o historii firmy, jejím managementu, počtu zaměstnanců a rozmístění jednotlivých pracovišť. Nechyběla ani velmi oblíbená ochutnávka nápojů včetně ochutnávky všech novinek na trhu spojená s občerstvením.  Přínosné byly aktivity, kde žáci využili svoji kreativitu a všeobecný přehled. Na závěr nám zaměstnanci firmy nachystali ještě jedno překvapení v podobě milých pozorností, které měli pro každého z nás připraveny. Výlet do Krnova jsme zakončili příjemnou procházkou historickou částí města. 

                                                      Alena Rokosová, Pavlína Němcová, Rostislav Černobila

 

A jak exkurze zapůsobila na naše žáky?

 

Z exkurze do Kofoly si pamatuji , že mají po svetě celkem 8 továren a 2108 zaměstnanců. Hlavní centrum Kofoly je v Ostravě , ale první sirup KOFO byl vyroben v Opavě. V továrnách Kofoly se nevyrábí jen Kofola ale i RC Cola, Vinea, Jupík ,Top topic ,Rajec, Ugo, Semtex, Radenska, sirupy Jupí, atd. Kofola je vyrobena z 12 různých bylinek a z ovoce, ale z jakých přesně ví jenom 2 nebo 3 lidé. Zaujala mě výroba 2 litrových láhví na Kofolu, potom také prezentace. Lidé kteří nám ukazovali okolí a prezentaci byli velmi příjemní a usměvaví. Moc se mi v Kofole líbilo. Byl to pěkný zážitek.

                                                                                                          Adélka Novotná        

Na exkurzi jsem se těšil, protože jsem ani netušil, jak se co vyrábí. Dostali jsme vesty, ochranné obleky a čepice na jedno použití. Rozdělili nás a jedna skupina se šla dívat, jak se vytváří pet lahve a druhá skupina byla na povídání. Po nějaké době jsme se vyměnili. Poté jsme měli postavit "regál" a kdo vyhrál, dostal odměnu.                    Honza Marek

Na exkurzi v Kofole se mi velmi líbilo. Dozvěděla jsem se tam spoustu informací o tom jak a z čeho se vyrabí pet láhve na Kofolu a taky to, že se tam nevyrábí nejen Kofola, ale i Semtex, Vinea, sirupy Jupí, Jupík, Rajec, Ugo, RC Cola, Top Topic a další názvy už si nepamatuji. Zaujala mě preforma (vypadá to jako zkumavka), která se nafoukne do tvaru pet láhve. Měli pro nás připravenou bohatou ochutnávku jejich výrobků. Nakonec jsme všichni dostali menší dárek. Tato exkurze se mi moc líbila a chtěla bych více takových exkurzí/výletů.                                                             Terezka Hluchníková

Zaujalo mě, že Kofola není jenom Kofola, ale že to jsou ruzné značky např: Rajec,Semtex. Továrny Kofoly jsou ve Slovensku,Madarsku,Rusku. Líbila se mi exkurze a prezentace, protože jsem toho o  Kofole tolik nevěděl. Nevěděl jsem že se ze skumavek dělají pet láhve. Moc se mi exkurze líbila a jel bych tam znovu.                              Vojta Vikartovský

 

V Kofole nás přivítali a rozdělili do dvou skupin. První skupina šla do samotného centra děni, a to byla samotná výroba. Provedli nás celým výrobním procesem a všechno nám důkladně vysvětlili. Dali nám na památku takovou lahvičku, která vypadala jako zkumavka a z té se pak udělala pet láhev Kofoly. Druhá skupina byla uvnitř, kde si pro ně nachystali báječné občerstvení a promitali jim různé věci. Povídali sme si o tom, co vše Kofola vyrábí a pak byla soutěž. Ten, kdo uhodl, co reklama propaguje, dostal lízatko. Pak jsme šli ven a snažili jsme se postavit propagačni stánek uvedené reklamy. Poté jsme se rozloučili a jeli domů.                                                                                 Mirek Hebnar

 

Na exkurzi jsem se těšila, protože Kofolu mám ráda. Zjístila jsem, že se lahev vyrabí z preformy. Za hodinu se vyrobí 13000 Kofol a  12 až 15000 sirupů. Zvláštní bylo to, že když jsme přišli do firmy, kde se vyráběla Kofola, museli jsme si umýt ruce a na sebe si dát bílý plášť a bílou čepici. Bylo to hrozně vtipné. Výlet do Kofoly byl super, moc se mi to líbílo.                                                                                        Žanetka Bilá

Dozvěděl sem se tam, že pod Kofolu spadá např. energetický nápoj Semtex, Rajec, Rauch a plno dalších nápojů. Museli jsme mít kvůli hygienickým potřebám umyté ruce a obléci si bílý plášt s čepicí. Nemohli jsme chodit všude kvůli přísným zákonům. Letošní heslo je Karel Bot. Výlet se mi líbil.                                           David Beránek

 

Zaujalo mě, že Kofola vyrabí i Semtex nebo Vineu. Zajimavé bylo, že 2 litrová pet lahev se vyrábí ze zkumavky. Zvláštní bylo, že Royal Crown Cola se pije s vanilkovou zmrzlinou. Nevěděl jsem, že se Kofola vyrábí i v Rusku a Chorvatsku. Líbila se mi ochutnávka ruzných nápojů. Exkurze se mi moc líbila a rád bych se tam někdy znovu podíval.   Vojta Holíček
zskarlovice.rajce.idnes.cz/Exkurze_do_firmy_Kofola,_6.9.2018