Legiovlak

21.11.2016 09:40

V rámci svého putování po městech České republiky zavítala do Bruntálu na svou 27. zastávku replika legionářského vlaku. Dne 16. listopadu jsme se žáci 7. - 9. ročníku vydali na prohlídku tohoto Legiovlaku. Prohlídli jsme si několik dobově vybavených vagonů – např. štábní vagon, zdravotní vagon, vagon polní pošty, improvizovaný obrněný vagon a Těplušku. Dozvěděli jsme se mnoho zajímavých informací. Prohlídka se nám líbila.

Nejvíce se mi líbilo obrněné vozidlo. Výstava byla moc pěkná.“ (Patrik Škařupa, 7. ročník)

Dozvěděli jsme se něco o životě českých legionářů a o tom, jakou roli sehráli v 1. světové válce.“ (Vít Matuš, 9. ročník)

Zaujalo mě oblečení, nemocnice a kulomety. Bylo to zajímavé.“ (Jakub Vilkovský, 9. ročník)

Bylo to super. Dozvěděl jsem se hodně informací, např. jak žili čeští legionáři na Sibiři a něco málo o 1. světové válce.“ (Rudolf Polhoš, 8. ročník)

Nejvíc se mi líbilo, jak se v jednom vagonu promítal film. Kdyby nebyla taková obrovská zima, tak by to bylo dobré.“ (David Brňák, 8. ročník)

Dozvěděli jsme se spoustu zajímavých věcí, třeba že stěny vlaku byly vyplněny štěrkem, nebo že když byli legionáři na Sibiři, měli místo šály velbloudí kůži kolem krku. Líbily se mi i uniformy vojáků.“ (Matyáš Kočí, 7. ročník)

Na Legiovlaku se mi líbilo. Škoda, že tam byla taková zima. Nejvíce mě zaujal vlak se šicím strojem.“ (Anna Hradilová, 7. ročník)

Nejvíce se mi líbil poštovní vagon. Byla sice zima, ale stálo nám to všem za to.“ (Kateřina Kira Hridžak, 7. ročník)

Exkurze se mi docela líbila. Bylo to něco nového, co jsem ještě neviděla.“ (Vendula Matušová, 7. ročník)

zskarlovice.rajce.idnes.cz/Legiovlak_16.11.2016/